Представники ВНМУ взяли активну участь у роботі літньої школи в університеті Генуї за проєктом UNICOM
«Третя місія університету має стати усвідомленою частиною його буття»: представники ВНМУ взяли активну участь у роботі літньої школи в університеті Генуї за проєктом UNICOM
Участь представниць ВНМУ внесла неабияке пожвавлення до роботи літньої школи у рамках проєкту UNICOM, яка проводилась 24-28 липня разом з навчальним візитом до Університету Генуї (Італія). Саме так цю участь, незалежно один від одного, оцінили двоє інших учасників: з Харкова та Києва.
Професорка кафедри фармації Вікторія Родінкова, учасниця робочої групи UNICOM, створеної у ВНМУ, та одна з координаторок проєкту в нашому університеті інспекторка міжнародного відділу Наталя Горбенко ставили гострі питання спікерам та іншим учасникам, ініціюючи дискусію з обговорюваних питань. А попри те, що основною темою літньої школи були культурні студії, культурний діалог та міжкультурне середовище, тем для обговорення було набагато більше.
Розмовляли й про оцінку якості освітніх програм університетів в Італії, про взаємодію університетів з громадою та необхідність надання освіти людям у так званому третьому віці – тому, що отримало людство завдяки продовженню тривалості життя.
На основі дискусії, що виникла після лекції професора Університету Генуї Гвідо Аморетті про третій вік та необхідність роботи університетів зі старшими людьми як з потенційними студентами професор Вікторія Родінкова приготувала для учасників проєкту власну презентацію щодо бачення проблеми старіння в світі.
Але ключовою темою декількох проєктних днів стали власне міжкультурний діалог, різниця між інклюзією (створенням умов іншими учасниками, коли людина з потребами, відмінними від потреб інших, включається у середовище без зайвих зусиль зі свого боку) та інтеграцією (коли людина докладає певних зусиль, щоб стати частиною середовища).
А також дискусії про культурний код України й те, чого бракує й бракуватиме нашій країні для налагодження нормального життя у середовищі, яке вимагатиме різних підходів до громадян з різними потребами після війни.
Втім, всі ці теми так чи інакше стосувалися третьої місії університетів – функції, яку заклади вищої освіти виконують в громаді поза межами навчальної та наукової роботи.
І щоб університет дійсно став частиною громади, йому не варто забувати і про корисні справи для тих, хто в ній живе.
Тому Вінницький національний медичний університет ім. М. Пирогова продовжить вчитися у кращих університетів Європи тому, як реалізовувати свою третю місію. Одним з її продовжень у ВНМУ може стати створення в майбутньому у рамках UNICOM центру освіти для людей третього віку. Адже окрім проблем з підтримкою на належному рівні здоровʼя люди похилого віку зазвичай відчувають брак комунікації, і такий центр міг би вирішувати, принаймні частково, й цю проблему.
Реалізація третьої місії може стати й однією зі складових роботи медіацентру ВНМУ, концепція якого розробляється в університеті. Медіацентр може виконувати такі задачі, як інформування населення про роботу окремих підрозділів та працівників університету над покращенням здоров'я громади.
— Створення позитивного іміджу університету через зв'язок з громадою – це один з результатів реалізації третьої місії. Адже університети загалом мають брак якісної комунікації з суспільством. Тож якісна комунікація з суспільством для просування позитивного іміджу університету та його суспільно-активних дій у громаді має стати одним з пріоритетів діяльності ВНМУ в рамках реалізації його третьої місії, — говорить Вікторія Родінкова.
Схвальні відгуки в сенсі реалізації третьої місії отримав і сайт «Все про алергію», що його створюють працівники ВНМУ. Зокрема, роботу команди сайту позитивно оцінила координаторка проєкту та голова центру передового досвіду Жана Моне програми «Еразмус+» в Україні Марія Нестерова. Вона висловила думку, що в медицині подібні сайти, що транслюють в маси наукові питання тих чи інших захворювань, можна в принципі організувати з будь-якої тематики.
Також інформація щодо оцінювання якості навчання та освітньо-професійних програм в італійських університетах, якою ділилися італійські колеги, може стати помічною відділу контролю якості освіти ВНМУ.
За результатами участі представників ВНМУ у роботі літньої школи була досягнута домовленість щодо проведення тренінгу з комунікації на базі нашого університету. І, найголовніше: нинішніх учасників тренінгу запрошували брати участь у наступних. Тож міжкультурний діалог та реалізація третьої місії будуть продовжуватися ВНМУ й на міжнародному рівні.
Оксана Вітюк